onsdag 8 april 2009

Blogganalys - nu slutar jag för fan läsa alla skitbloggar.

Det fanns en tid då jag följde minst tio bloggar om dagen. Säkert tjugo bloggar i veckan. Det var nytt, fräscht och spännande med bloggar. Idag, ett antal år senare, orkar jag inte längre.

Jag ska försöka skriva så klart som möjligt så ni förstår mig.

Blondinbella - En girig 90-talist med acne och svårigheter med att hålla sig till sanningen och rättstavning. Falskhet och tandblekning bokstavligt talat lyser igenom den här bloggen och numera orkar jag inte ens läsa den för att vänta på att hon ska komma med något dumt uttalande som hon har gjort så många gånger ("Men ni som har pantning som intresse, hur mycket tjänar ni på det egentligen?"). Hon är en översittare som lever bakom en mask. Ger mig huvudvärk. Jag slutar läsa Blondinbella.

Kenza - En av världens vackraste snart 18-åringar, på bild. I verkligheten ser hon ut som 14 år. Skriver om sitt vardagsliv som numera är präglat av glamour och härliga plåtningar. Hunden är gullig, Kenza är gullig, men det finns liksom ingenting mer än det. Det är för tråkigt. Jag slutar läsa Kenza.

Stina-Lee - Åh herregud. Make till präktighet har jag aldrig skådat under mina snart 18 år här på jorden. Stina är tjejen som drar sig för att använda ordet "fasen" som svordom, för vad skulle då alla hennes fans säga? Alla som ser upp till henne för att hon är "så äääärlig" och "jooordnääära". En gång för inte alls länge sen skrev Stina ordet "fittor" i sin blogg. Jag blev så chockad att jag inte kunde äta på flera dagar. Den här finheten tar kål på mig, jag spyr nästan. Jag slutar läsa Stina-Lee.

Kissie - Finns inte mycket om säga om henne egentligen. Är man fjortis när man är 18 år gammal ska man fan skjutas, på riktigt. Jag slutar verkligen läsa Kissie.


Kan någon ge mig tips på roliga bloggar? Med roligt menar jag bloggar i samma stuk som Stureplans vackraste samt älskade Knivlisa. Egoina är inte så jävla rolig faktiskt. Jag vill skratta, inte titta på finniga fjortisnunor. Snälla?

2 kommentarer:

Salo sa...

HAHAHA OMG Jag trodde Stina Lee hade slutat blogga! xD

Jag fattar inte hur du har orkat följa alla dessa bloggar? Jag slutade efter en månads prövning, alla är så jävla tråkiga och irriterande...
Och allt du säger om dom är sant!

knivlisa sa...

åh!!! Vad fint... Puss