tisdag 3 augusti 2010

Historien om getingsticket

Okej, jag kör på här på en gång istället för att dra ut på't.

Satt som vanligt på balkongen med Petra och spelade kort när jag kände något vid sidan av kroppen alldeles intill armen. Ruskade lite på mig och då blev någon lite sur och stack till uta ba helvete så jag blev livrädd och sprang in i vardagsrummet, skrikandes: "JAG BLEV STUCKEN! JAG BLEV STUCKEN!"

Eftersom att detta aldrig har hänt mig förut satt jag och svettades den närmsta kvarten då Petra sa att om man är allergisk mot getingstick så sväller hela kroppen upp efter en kvart ungefär. Kul information, tack vännen?!!

Men jag klarade mig från uppsvällning. I alla fall när det gällde hela kroppen. Detta är vad som hände istället:


En ungefär 15 centimeter lång fläck yttrade sig på armen dagen efter. Det ser inte mycket ut för världen men the pain ya'll, the pain... Här började Petra berätta skräckhistorier om död hud och amputerade armar. Ännu en gång, riktigt kul att höra, tack min fina vän!



Igår hade den röda fläcken krympt men blivit mer röd och mer svullen. Petra sa att jag skulle ringa vårdguiden, men jag är väl en man... Så jag fortsatte smörja med nivea och be en tyst bön.



Idag, lite mindre, lite mjukare, lite mindre kliigt (förutom nu när jag skrev det, då började det klia som fan igen). Men jag har på känn att det löser sig. Annars är väl en amputerad arm ingenting som någon dött av.

Inga kommentarer: