måndag 22 februari 2010

Tjena hejsan blogglusten!

Vad gillar ni min nya deZign? Jag gillar't faktiskt. Den gör att jag får mer blogglust. Och eftersom att vintern vägrar ge sig så vad passar bättre än en bild på en för lång lugg och björnfitta. ÄR NI MED MIG!? Klart ni är.

Nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå FORT för Petra kommer nämligen hit senare. Vi ska laga RIKTIG carbonara. Hör ni det? RIKTIG. Inte sån där fake som jag alltid gör med creme fraiche. Näe. Vi kör på stort och har grädde, parmesanost och ägg. Det kommer bli smaskigt.

Anledningen till detta är att jag vill få Petra att förstå varför jag älskar denna maträtt så mycket som jag gör. Hon skulle själv lära sig göra det en gång. Hon kokade spaghetti och stekte bacon. Och hällde i grädde. Bara. Hahahahaha! Inte konstigt att lilla Petris har dåliga erfarenheter från carbonara om hon bara ätit det med grädde som sås. Huva.

Men idag ska jag lära lillstumpan. Det kommer bli kalas.

3 kommentarer:

emelie sa...

Haha, jag sa till dej förut jonna att man ska ha grädde i. Och du ba nej de ska man inte, haha söti!

emmelie sa...

Och Jonna, du ska få ett design jobb av mig imorgon :)<3

Jonna sa...

Haha men emelie, INTE när man bara har creme fraiche! det brukar ju jag ha. men om man gör RIIIIKTIG carbonara så har man ju grädde och allt möjligt fett. HEHE :D