tisdag 25 maj 2010

Svamp - finns inte bara i skogen

Jaa, kära vänner. Jag har gjort en upptäckt. Egentligen gjorde jag det för några dagar sen, men jag har inte velat säga något. Eller, jag har inte riktigt vetat hur jag ska kunna få det till en rolig grej, för jag har liksom lidit av det alldeles för mycket för att kunna skämta om det.

Jag har fått svamp. Ja, i muttan, slidan, muffen. Har små utslag som ser ut som brungrå mossa som bara växer och blir värre och vär... Nej, okej. Riktigt så är det inte. Men jag är öm. Och det kliar. Har aldrig haft det förut så jag har inte vetat hur jag ska tackla det här. Ska man springa till gyn, fläka upp muttan och utbrista: "GÖR MIG REN FRÅN DETTA HELVETE!" ?

Sen googlade jag. Fan vad jag älskar Google. Jag är nu expert på svamp i muffen. Eller iaf hur det ska botas. Jag skiter i Apotekets dyra krämer som inte ens hjälper. Kemikalisk medicin hjälper mig sällan. Jag menar, antidepp biter inte på min hjärna och Cocillana biter inte på min hosta, varför skulle då en vit, kladdig salva från Apoteket bita på min muff!?

Jag självmedicinerar alltså med huskurer. Skickade precis iväg ett sms till Johanne om detta. Skulle vilja se hennes min när hon läste följande:

"Dumma jag har tränat med string och fuktigheten som det skapar tycker inte fittan om! Så jag håller på med massa huskurer nu, inatt sov jag med en vitlöksklyfta i muffen och snart ska jag stoppa in en tampong med filmjölk på. Håll tummarna för min muttas tillfrisknande!"

Hoppas ni också håller tummarna, fans.

1 kommentar:

The one and only - DENNAN sa...

Håller båda tummarna såklart!!!!