onsdag 8 juli 2009

Född humormästare

Alltså jag kan nästan skratta ihjäl mig när jag läser gamla saker jag skrivit, likt det i inlägget här under. Fast de äldsta är ofta de roligaste. När jag gick på lågstadiet fick vi ett skrivhäfte av vår lärare Marie-Louise där hon varje vecka ställde en fråga eller något liknande som vi fick svara på och sen rita en bild. Jag blir alldeles mållös, ja, förutom att jag asgarvar då, åt allt sjukt jag har skrivit. Tänkte dela med mig lite av det.

Vad vill du göra när du blir vuxen?

När jag blir vuxen vill jag ha två barn och jobba som läkare. Jane och Kevin skulle barnen heta. jag skulle bo kvar i Stockholm.

JANE OCH KEVIN!? Hahahaha! Insane! Och en vacker bild på min lyckliga familj hade jag ritat med också:


Moving on!
Finns det något djur du avskyr eller är rädd för? Varför då?

Egentligen avskyr jag inga djur. för jag tycker att alla djur är söta men pissmyror är värst. För dom är så irriterande och läskiga dom är så små och irriterande och man tror dom ska bita en. men dom är roliga att reta!! Haha

Här låg jag faktiskt på golvet och grät av skratt. Så jävla oväntat slut av en åttaåring. Pissmyror är små, läskiga och irriterande MEN DOM ÄR ROLIGA ATT RETA!! HAHA!!
Fruktansvärt roligt!

Har du någon gång sett en film du tyckte mycket om/inte tyckte om?

Jag har sett: Den där Mary. Den var jätte-bra. Den handlade om en tjej som hette Mary och 4 killar var kära i henne en hette Ted (henes gamla klasskompis) såm drog upp gyften så att snoppen fasnade när han skulle hemta henne till avlsutningen så han Åkte till sjukthuset sen dess träffades dom Inte igen men senare då träfas dom igen och en heter Pat en Norm såm har jugit för mary att han heter Tucker och den anra kommer Jag inte ihåg vad han heter.

Det bästa var ändå kommentaren jag fick av Marie-Louise på min text.
"Den filmen skulle jag vilja se."
Vem i HELVETE vill se en film efter den beskrivningen?

Vi tar en sista och en lite sorglig som avslut på denna väldigt roliga skrivbokssession.

Vad skulle du önska dig om du fick önska dig vad som helst?

Jag skulle önska fred på jorden och att mamma och pappa blev tillsammans igen. Fast det komer aldrig att henda igen.

Nej, man kan säga att det inte "hende" igen.

Want some more? Imorgon, samma tid? Då berättar jag för er vad som står skrivet i den här vackra boken jag gjorde när jag gick i femte klass. Finns ett fåtal gobitar där kan man säga.

Emelie vet vad jag pratar om.

Inga kommentarer: