lördag 18 juli 2009

Snart nykter. Snart snart.

Imorgon åker jag till Halmstad. Det är en resa som innebär konstant fylla. Jag är ju van, kan ni tycka, men jag oroar mig som fan på att åka på diverse leverskador a.k.a Månssons. Det ska tydligen börjas göra groggar i plastglas på väg ner på tåget. Alltså va!? Till och med jag har gränser.

Men så tänker jag att det är bara fyra dagars konstant fylla, en dag nykter, en fyllekväll (klassträff), en dag nykter och sen kanske köpa lite vin på Finlandsfärjan, bara för att jag kan. Men sen. Två veckors nykterhet. Två veckor. Jag kan inte minnas senaste gången jag var nykter två veckor i rad. Men det är bra. Det är mina egna detoxveckor. Mina rehabiliterings veckor i Finland. Rensa all gift ur kroppen och må bättre än någonsin, det är målet för Finlandsresan. Ja, att få en sjujäkla bränna och äga Mikaela på kortspel också naturligtvis.

Dagen efter jag kommit hem från Finland är det dags för en andra tur till Halmstad. Med pappa. Ni trodde säkert att jag skulle vara nykter den veckan också för det men sanningen är att jag eventuellt ska träffa Christian och kanske åka till Göteborg. Ni förstår väl att man måste vara full då. Så min rehab sträcker sig inte riktigt så långt. Det är lite tråkigt men man tar det man får.

Ser fram emot dessa resor, både fylleslag och slappa på klippan. Och jag har inte alkoholproblem (om min mormor mot all förmodan skulle hittat min blogg och kört translation via google translate), utan jag har oftast jättebra koll men jag har sagt till Christian att om han våldtar mig när jag blir för full och omedvetande så kommer jag bli väldigt sur.

Inga kommentarer: