torsdag 8 april 2010

Ett moget beslut. Eller sen inte.

Jag har kommit på en sak. Jag tänker faktiskt skita i att jag bara kommer få godkänt i Engelska C om jag inte anstränger mig till 100 procent och fokuserar på alla uppgifter jag har kvar att göra, samt de kommande. För jag orkar helt enkelt inte. Jag tappar koncentrationen när jag läser häftena, jag missförstår uppgifter och det är för mycket för att jag ska orka med det de kommande veckorna.

Så. Nu skiter jag i det. Det är bara ett jävla betyg och jag vet att jag kan mer än jag visar. Huvudsaken är att jag vet, inte läraren.

Istället vill jag fokusera på annat. Som körkortet jag vill ta innan sommaren. Det kommer gå mycket bättre om jag släpper engelskan. Jag kanske till och med lyckas. Time will tell.

Dessutom har jag börjat på ett nytt litet projekt. Tja, än så länge är det väl bara ett projekt som existerar i min hjärna, men om ett par timmar kommer jag förhoppningsvis ha införskaffat materialet jag behöver för att sätta igång.

Intressant va?

Äh, tänker inte vara hemlighetsfull. Jag har en vit klänning jag ska designa om med dekorationer och lite sånt. Sedan ska jag ha den på mig den andra juni när jag tar studenten. Bra va? Nu får jag bara hoppas detta går vägen. Jag menar, jag minns ju bara de dåliga stunderna på syslöjden. Samt att jag inte har öga för design. Nåväl. Jag lär vara unik och oavsett om jag kommer se ut som en trasdocka eller balens drottning kommer det att bli ett roligt projekt.

Sen kan ni kalla mig Jätterolig modeblogg.

Tack på förhand.

Inga kommentarer: