onsdag 13 maj 2009

Det är dags för mig att skaffa man

Nu ska jag sluta upp med att vara så barnslig. Att ta upp en hel plats i sängen till klockan 12.00 på dagen, käka färdiglagad mat och aldrig städa. Det är slut. Den barnsliga delen av mitt liv ska väck nu. Jag ska bli vuxen, mogen och börja gå på yoga. Det sista kan ha varit lögn, men i och med mitt vuxenliv är det nog bäst att jag skaffar mig en man. Alltså en riktig karlakarl. Dock är jag ganska kräsen så jag vet inte hur det ska gå till. Jag har liksom mina små grejer som jag faller för.

Utan inbördes ordning över saker jag faller för:
Utsida
Okej, det här är inte så viktigt egentligen. Visst vill jag inte ha en 200 kilos kloss med ett ansikte bara en mor kan älska, om ens det, men personlighet går före allt.
Men djupa ögon och en penis som inte är vanskapt är ett plus. Gärna mycket hår på huvudet också, rakat kan gå bra om det är ett par millimeter minst. Och lång, helst över 185 centimeter. Då kan jag ha höga skor utan att oroa mig för att jag blir längre.

Insida:
Humor, det allra viktigaste. Får han mig inte att skratta så kan han dra åt helvete.
Hjärna. Jag söker inte efter Einstein eller besserwisser (samma sak kanske) men att kunna Europas alla huvudstäder är allmänbildning och finns inte det på kartan (FNISS) funkar det helt enkelt inte.
Kelig. Jag är helt tokig och måste pussas, kramas och mysas hela tiden. Jag kan inte släppa taget för en sekund och jag är en sån som till och med följer med in på toaletten om killen ska bajsa för att jag inte vill släppa taget om hans ben. Sorry, men jag behöver en likasinnad. Bajsa gör jag helst ifred dock.
Snäll och omtänksam. Säger det mesta, ingen hustrumisshandlare här tack.
Charmig. Oookej, alla definerar charm olika. Charm för mig är att ha en talang för någonting man verkligen brinner för. Det är otroligt charmerande. Vi snackar om killar som kan laga mat (för HE, jag kan det inte), spela något instrument eller sjunga (jag kan det VERKLIGEN inte) eller är bra på någonting annat än just ingenting. Det faller jag för, pladask nästan.


Är det så mycket att kräva från en man egentligen? Vill bara ha lite fin mat på bordet samt någon att pussa på hela tiden. Inget mer med det.

Ansökan sker via kommentarsfältet. Kommer du från Borås eller är under 175 centimeter lång (Alex, jag har glömt hur lång du är, men du fattar att det är dig det gäller) är du per automatik diskvalificerad från att ansöka.

Med vänliga, men förhoppningsvis inte långvariga, singelhälsningar från:

En tjej som skulle passa bra i Top Model

5 kommentarer:

Salo sa...

HAHAHA asså Jonna du är da king! xD

- Är inte alla penisar vanskapta?
- Kan det inte vara lite härligt med en kille som kollar upp på en once in a while?
- Jonna inte ens du kan alla huvudstäder i Europa?
- Asså... trevligt och se sin kille bajsa, det är nog en av de saker som skulle få mig att bli så avtänd att jag gör slut...
- Det där med charm: du faller för någon som kan något som du däremot suger på. I en kort mening.
- Till det sist nämnda: Tummen upp :)

Btw, vet du vad jag kom på! Jag trodde detta höll sig till bara en kille, men tydligen så gäller detta alla killar jag tycker om? Alltså jag blir sjukt avtänd om jag ser en kille äta. Jag vet inte varför? Om jag träffa Mr Right får han inte bjuda mig på middag, och jag får nog undvika att se honom äta... blir svårt, fan vilket handikapp jag har...

Jonna sa...

Alltså...

1. Ingen penis kan vara snygg/sexig/het/vacker, det kan jag erkänna. Men ser den värre ut än bara en normaltjock pinne med t.ex. tre meter förhud, blålila ollon, tusentals ådror - ja då skulle till och med jag rygga tillbaka.
2. Fan heller, då får man ju dubbelhaka :(
3. Jodå! Vi har ju Berlin... Bern... Helsingfors.. Och ja, de andra.
4. Men jag gillar att ha kontakt :(
5. Haha, du har nog så väldigt rätt i det. Jag tror att han kan lära mig det jag inte kan.


Hmm, ditt problem är väldigt svårt och inte lätt att lösa för fem öre. I värsta fall får du börja träffa anorexiakillar, men det är inte så sexigt. Om du inte gillar spinkisar förstås? Äta bör man annars dör man, Salo!

Tobbe sa...

Förbannade Borås-hatare!!
Jag ska minsann flytta till Växjö.

Salo sa...

1. Jag skyggar åt allting som har med killar och deras centralpunkt att göra, även baken.
2. Du behöver inte titta ner, bara han som måste titta upp... hehe...

Grejen är att jag faktiskt gilalr spinkisar, men det skulle kännas hemskt om han inte åt! Det skulle nog smitta av sig på mig och plötsligt så går ett rykte i skolan om värsta anorexia-paret...

Jonna sa...

Han ba: tjaaa babe, snygg haka du har!

Haha det hade varit väldigt roligt. Plus att ni hade stuckit er på varandra när ni hade sex :D