onsdag 23 december 2009

Lite tankar om jul och lite runt omkring det.

Just nu är jag helt SLUT! Från klockan tre till nu har jag och Denise befunnit oss i köket och lagat och ätit mat samt BAKAT. Bakningen tog längst tid. Vi hade fruktansvärt roligt under tiden så den flög iväg, men fy vad jobbigt det är egentligen. Massa att städa och massa former som ska in och ut ur ugnen. Tur att man inte behöver göra det varje dag.

Imorgon är det julafton. Det känns väl inget speciellt för tillfället, mer än att det är en julafton jag verkligen ser fram emot. Brukar vanligtvis ha ångest och må dåligt innan, men nu känner jag att det kommer bli riktigt bra. Det är för fan SNÖ ute! Då kan det inte gå dåligt. Sen ska jag till min syster och sedan till Jimelie (Jimmy och Emelie) och det kommer bara bli SÅ jävla kul alltsammans.

Jag kommer ihåg att jag sa att förra årets julafton var den bästa på länge. Henrik kom hem till mig och vi lagade fläskfilé med potatisklyftor och grekisk sallad och tittade på julfilmer och bara myste hela kvällen. Allt var så väldigt perfekt.

Det hade jag ångest för tidigare. Hur den här julaftonen skulle bli kontra den tidigare. Men just nu när jag vet att allt kommer bli så perfekt är ångesten som bortblåst. Vem behöver ligga sked med någon man tycker om när man kan umgås med sina bästa och finaste vänner istället?

Man kan säga att jag längtar till imorgon. Väldigt mycket. Fast dagen kommer som vanligt gå lååååångsamt (det slutar den aldrig göra, hur gammal man är blir) och jag kommer nog ligga vaken länge inatt, men det ska bli så skönt att vakna upp med ett leende på läpparna imorgon.

Eller en sovande hand, som jag gjort två dagar i rad nu.

Hur som helst. God jul på er alla som läser, hoppas ni får en lika bra jul som jag ska ha. Det förtjänar alla.

Okej, kanske inte Hitler då.

2 kommentarer:

Salo sa...

jag orkade inte läsa allt, men god jul på dig med!! :)

Dennan the fist sa...

Tack för den greataste degen!! hahaha :D