torsdag 27 augusti 2009

Clubbin' with mah girlz

Imorgon ska jag ut. Det är sista partyhelgen för mig innan min nykterism går av stapeln. Det firar jag inte som jag vanligtvis skulle göra, med mina Conversedojor på ett mysigt Söderhak i lugn och trevlig miljö.

Jag ska ut och klubba.

Heter det så förresten? Ni vet ett sånt ställe man går till BARA för att man vill dansa och inte ha det lite trevligt med nära vänner.

Problem 1.
Jag dansar inte. Och jag har inte heller råd att supa mig så full så att jag faktiskt kan dansa. Men jag ska dansa ändå. Jag ska utmana mig själv och dansa, om det så är den stela trestegsdansen så ska jag fan i mig dansa.

Problem 2.
Det är inte jag. Jag ska vara laidback. Jag ska inte vara dansig och galen och dricka drinkar och shots. Egentligen. Men det blir roligt att spela en roll tror jag. För en kväll får man vara någon annan än sig själv. Sitt tråkiga jag. Trots att jag troligtvis kommer se ut som denna vilsna tjej under kvällens gång:

Bild från Stureplan

Men det blir bra. Jag tar mina high heels och sen KÖÖÖÖR VI!

Eller hur man nu säger att man ska sätta igång och festa.

Inga kommentarer: