måndag 3 augusti 2009

Sex and the Cityliv, eller va?

Sitter i köket hos mina kusiner i Helsingfors och chattar med Mikaela som sitter mindre än en halvmeter ifrån mig. Jag har ätit mackor och druckit saft och nu är jag nöjd och ska nog bege mig till tvättstugan där jag ska sova de kommande dagarna. Det är på en hård, men ganska stor, bäddsoffa och i ett rum utan något skydd för fönstret så klockan fyra kommer jag bli väckt av ljuset. Inte det roligaste kan man tycka, men det får gå. Som om det finns något bättre i Finland anyways.

Vi har tittat på Sex and the City, och jag småler åt tanken på att jag förut ville leva det livet som Carrie hade. Snygga kläder, snygg man, pengar i mängder, schyst våning i New York och jobb på Vogue. Idag vill jag liksom bara ha man, ungar och ett hus i Nyköping. Tänk så fort man kan ändra sig på... ett år.

1 kommentar:

♥ Tjelsi - Så kan det gå när inte haspen är på ♥ sa...

Wow, playahead har jag inte. Inte lunarstorm heller. men jag har varit medlem där, då hette jag väl d_e_jag eller Chelsea. Jag har varit mest aktiv på helgon de senaste åren. Där heter jag också Chelsea. Tjelsi på bilddagboken.