söndag 2 augusti 2009

Jag vill...

Jag vill att solen ska skina hela tiden för det är för i helvete augusti och sista sommarmånaden och jag är inte i närheten av så brun som jag vill vara. När jag ser mig i spegeln ser jag bara ett jävla lik med äcklig hy som stirrar tillbaka på mig och då vill jag bara gråta och smörja in mig med BUS och bli helt fläckig.

Jag vill börja träna regelbundet igen och känna hur trött och svettig jag blir under och efter ett intensivt träningspass. Att gå hem på kvällen när det är svalt ute och stå i duschen en halvtimme när jag kommit hem.

Jag vill färga håret eftersom att jag alltid alltid alltid tröttnar på mitt hår en vecka efter att jag färgat det och jag skulle lätt vilja ha blont hår igen om det inte slet så mycket på håret och jag fick äcklig fjortisutväxt. Men det går knappast så jag tror att jag visst bestämt vill ha Frida Fahrmans morotsröda hår istället för det är grymt snyggt, hade gärna haft fräknar på det också. I mörkt hår ser jag bara blek och äcklig ut.

Jag vill ha inspiration till att börja plugga och syssla med hobbyer på fritiden igen. Snart börjar skolan och jag vill bara få allting överstökat, men jag önskar att jag snart känner att jag ska börja kämpa hårt igen och hitta roliga intressen och vilja att lära mig och upptäcka saker. Just nu orkar jag bara inte.

Jag vill kramas och pussas lite och eventuellt kanske ligga, men det är liksom inget nödvändigt ont känner jag, det kommer när jag kommer och det ska vara rätt ligg då, som det var förut. Det är mest det med kramandet och pussandet som är halvt jobbigt. Ibland önskar jag att jag vore en eremit eller asexuell eller vad det nu är som gör att man inte är sugen på att pussas och kramas, för det är jobbigt när man inte har någon att göra det med.

Jag vill börja laga mat och upptäcka nya spännande rätter som jag faktiskt kan tycka om även fast jag är kräsen som en treåring och helt värdelös på att laga mat egentligen.

Jag vill köpa nya, mysiga höstkläder så jag är FIN i höst och inte ser ut som något katten släpat in som jag skulle göra i mina nuvarandre kläder. Fina jackor, strumpbyxor, skor, halsdukar, tunikor, klänningar, koftor. Jag vill ha allt!!!

Jag vill bara ha ett bra sista år i Sverige och inte drabbas av några jävla höstdepressioner som drar ner mig i skiten för där har jag varit så många gånger och det är ruskigt svårt att ta sig upp där ifrån igen och det är inget jag vill kämpa med i år också.

Jag vill bara vara lycklig.

Inga kommentarer: