lördag 5 september 2009

Sex sex sex sex sex sex sex

Alltså jag var bara tvungen att söka på bloggen hur många gånger jag skrivit ett inlägg som handlat om sex. Och det var jättemycket. Nu kan det förvisso också handlat om ett antal som var något med sex, eftersom att jag sökte på just ordet sex och det har flera betydelser, men jag tror ändå jag vet vad majoriteten av inläggen handlar om.

Det ska jag nog sluta med.

Ska kanske börja om på nytt helt enkelt. Bara skriva om saker som har med skolan och sånt att göra. Göra mattegåtor och sånt. Är det roligare att läsa? Än att jag skriver sexistiska, kvinnoförnedrande och rasistiska inlägg med en skämtsam underton med glimten i fingrarna?

Herregud. Jag är en hyfsat skärpt tjej. Nu ska jag inte säga att jag skulle klara av Matte A-boken utan att fått öva ett par veckor först, men dum skulle jag inte säga att jag är.

Jag har bara ingen lust att sitta och debattera om orättvisa domar, kärnkraftverk, krig och annat som skolan är till för att man ska prata om.

Det här är min blogg, mitt skrivpalats och den enda anledningen att jag skriver är för att jag vill det. Så jag ber inte om ursäkt för något. Då och då skriver jag ett och annat seriöst inlägg, men annars tycker jag om att vara mig. Att skoja. Att vara grov och lätt provokativ. Att skriva om sex och tvåan och knark och andra saker min mamma skulle få en hjärtattack om hon läste. För som precis för henne undgår det många att det här är en humorblogg. Då får man ljuga för att få andra att skratta.

Vet inte riktigt var jag ville komma med det här. Men kände bara för att skriva av mig helt enkelt.

Ja. Ett av de få seriösa inläggen, alltså.

Inga kommentarer: