måndag 5 januari 2009

Konversation med mamma på Food Garden, Viking Line, 9.00.

Mamma: Jag funderar på om jag skulle ta med mig lite matsäck.
Jag: Mamma...
Mamma: Då kan jag få en av dina kareliska piroger, du har ju så mång...
Jag: Mamma, sluta.
Mamma: Men vadå? Det kostade faktiskt 150 spänn, jag äter inte för så mycket.
Jag: Det är bara folk i usla komedier som snor med sig mat från bufféer.
Mamma suckar och mumlar något om 150 spänn och jag går och hämtar mer mat för mina 150 spänn. Vad gör hon under tiden tror ni?

Tadaa!

En macka insvept i det finaste av papper.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din mamma verkar ju helskön.

eileme sa...

Älskar din mamma, ska vi byta?/emmelie

Jonna sa...

Alex: Mm, visst.

Emelie: Ja, du får henne vilken sekund som helst om jag får din som kan klippa och färga mitt hår utan att jag behöver betala (L)