torsdag 11 juni 2009

Guacamoletorsdag!

Jag bestämde mig när jag var i affären att jag skulle göra min allra första guacamoledipp, alldeles själv! Så jag köpte tillbehören jag behövde. Vilket var två avocado, en dipp och ett paket gräddfil.

Skar avocadon i två delar. Funderade sedan på hur jag skulle få bort skalet. Kom på att gröpning var det smidigaste sättet att få ut innehållet.


Sedan började jag mosa avocadon med en gaffel. Avocadon var väldigt hård och osamarbetsvillig.


Som sagt, den var väldigt hård.


Sedan hällde jag den mosade avocadon i skålen med gräddfil och tömde guacamole mix-påsen i samma skål.


Blandade sedan runt ett tag för att det skulle smälta samman ordentligt. Tog mig en titt på guacamole-påsen för att se hur slutresultatet skulle bli.


Tittade sedan på mitt slutresultat. Blev besviken.


Åt guacamoledipp som såg ut som Alkis-Oves fredagsspya. Men glad ändå. Jag är nu ett steg närmare att bli professionell kock.

Inga kommentarer: