tisdag 30 juni 2009

Skitdagen bortsoven

Förra natten. Sov inte mycket på grund av min sveda över rygg, rumpa, lår och armar som gjorde att jag var kokhet och iskall till och från. Hemskt, hemskt jobbigt. Speciellt eftersom att jag somnade vid två, vaknade två gånger i timmen och frös eller svettades fram till klockan 5.40 när klockan ringde. Inte roligt. Inte roligt alls.

Kom till jobbet. Åt lite frukost. Brödet var hårt.

Ungarna gnällde och skrek och var osamarbetsvilliga. Jag hade huvudvärk från helvetet, ont i magen (på grund av det äckliga frukostbrödet), var dödstrött och så fort jag reste på mig från någonstans jag suttit sved det till ordentligt på rumpa och lår.

Tiden gick fruktansvärt sakta.

Gungade skrikande och sjungande ungar i 140 graders värme. Svettades som en gris.

Fick äntligen gå hem.

Skulle äta spaghetti carbonara från gårdagen. Slut. Pappa hade ätit upp ca tre portioner själv igår kväll när jag inte var hemma.

Skitförbannad. Gjorde en sallad med fetaost. Åt i vredesmod.

Tog ett varmt bad. Kände mig lika äcklig när jag var klar.

Kröp ner i sängen och tittade på Family Guy.

Somnade halv nio.

Vaknade 07.00 av alarmet på mobilen. Hade gärna sovit ett par timmar till. Men den här dagen kommer bli bättre än den förra. Det är jag säker på.

Inga kommentarer: