måndag 1 juni 2009

Min snuskiga telefon

En sak som är lite jobbigt är att jag byter ut ord mot andra omedvetet när jag läser texter. Det kan komma helt plötsligt, när jag läser vad någon skriver på MSN eller när jag sitter på tåget och läser Metro. Ett exempel var när jag läste DN för ett par dagar sedan och fastnade på rubriken "Westling fick ny njure". Självklart läste jag inte njure utan unge. Westling fick ny unge. Det stör mig att min hjärna leker såhär med mig.

En annan sak som blir problematiskt i det här fallet är att min hjärna också kan kasta om bokstäver och drar sig inte för att göra det. När jag åker till Finland (som jag gjorde i helgen, därav uteblivet bloggande om mitt... mediokra liv) byts texten "Sweden 3G Tele2Comviq" på min mobiltelefon ut mot "Finlandia Tele2Comviq" eller liknande. Men det jobbigaste är på båten när vi närmar oss Åland och det byts ut mot "AMT Tele2Comviq". Det är just det där "AMT" som min hjärna kastar om bokstäverna i. Och jag stör mig så in i helvete på det för jag börjar äcklas av min mobil och vill kasta in den i väggen. Ni fattar säkert.

Inga kommentarer: