onsdag 18 november 2009

Nu blir jag kändis!

Tillbaks på jobbet, vilket, kära vänner, betyder att jag överlevde denna natt utan hemska hostattacker. Helt otroligt. Är övertygad om att det var min motionsrunda igår som gjorde't. Ska fan ut och springa varje gång jag blir sjuk. Ligger jag i sängen med frossa och svininfluensa ska jag banne mig ta på mig skorna och ge mig ut ändå. Då blir man ju frisk på nolltid.

För övrigt ska jag på pressvisningen av Hierro idag. Pressvisning alltså. Så jävla coolt. Lilla jag, trängas med att supercoola journalister från Sveriges alla hörn. Okej, från Aftonbladet och Expressen, men i alla fall.

Nu funderar jag bara på om jag ska göra ett gott första intryck och sätta på mig ett par glasögon med tjocka, svarta bågar (pilotformade går också bra) och khakifärgade kläder och gå runt med ett anteckningsblock i handen och en bläckpenna som ser seriös ut. Jag har nämligen fått en bild i huvudet av att alla seriösa och proffsiga journalister har glasögon, khakifärgade kläder och anteckningsblock.

Vill leva upp till den imagen lite, trots att jag ser ut som en indiepoppig 15-åring.

"HEJ JAG BA ÄÄÄLSKAR KENT TYP ASSÅ BA"

Inga kommentarer: