fredag 13 februari 2009

Japp!


Det dolde sig en snyggisfrilla under turbanen.

Fredagen den trettonde. En dag som mina kära vänner Emelie och Johanne alltid har sett som en läskig dag och, jag ska inte ljuga, jag med en gång i tiden (tills jag vaknade upp en dag och insåg att jag faktiskt är vuxen och mogen nu. Till skillnad från dem alltså) så därför var det givet att vi tre skulle göra någonting tillsammans idag. Tjejkväll med skräckfilm stod på schemat men nu har tydligen alkohol gett sig in i bilden, samt vänner till pojkvännen och då blir det genast andra bullar för den här kvällen. Ja, det kallas fest och det är såna jag försöker undvika nu fram till min födelsedag (ni har väl inte glömt nykterhetslöftet?). Fast jag tror att det kommer gå bra ändå. Bortsett från att jag kommer vara tråkigast på festen såklart, men någon gång måste ju jag ta på mig den rollen också. Man får ju inte vara orättvis mot alla andra.

Och så en dagens. Pappas skjorta och gråa jeans (som har varit svarta en gång i tiden... suck) tillsammans med Svärjestrumpor (förlåt Bim, du ska få tillbaka dem en vacker dag. Pråmis) och några skor jag av all hast kommer rycka åt mig i hallen.


Se till att inte bli påkörda nu för det ska jag göra! Se till att inte bli det alltså.

Inga kommentarer: