tisdag 17 februari 2009

Little people vs dvärgar

En grej jag stör mig på bara. Varför envisas dvärgar nu för tiden att kallas för "little people", alltså små människor? Jag tycker att det är sjukt förnedrande. Små människor. Det är som att de inte är människor utan små människor, inte lika mycket värda som normala människor. Klart som fan att dvärgar är människor, de ser bara annorlunda ut. Visst, de är sjukt äckliga med sina utåtstående pannor och ohumanska gångstil, men de är ändå människor. Precis som downisar, kineser och skäggiga damer, som också förvisso är motbjudande, men som faktiskt är människor. Man säger inte missbildade människor till downisar, sneögda människor till kineser eller... Ja, äckelkärringar till skäggiga damer. De är dvärgar, downisar, kineser och skäggiga damer. Inget jävla annat trams.


Tuff dvärg festar och hoppas på att få ligga i kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dvärgar äger din röv.

Hilda sa...

Kom in på din blogg av en slump. Råkade läsa detta inlägget. Ångrade mig direkt. Jag har träffat många idiotiska människor i mina dagar, men du måste nog ändå slå någon slags rekord, jag menar, hur jävla dum i huvudet måste man inte vara för att ens komma på tanken att skriva ett sådant här inlägg? Det är grymt omoget och kränkande, och du verkar inte fatta hur mycket du skämmer ut dig själv genom att publicera det. Du borde överväga att ändra dina värderingar. Är det någon jag skulle vilja kalla äcklig, så är det dig, med ditt ohumanska sätt att tänka!