lördag 14 februari 2009

The more I clean the messier it gets.

Jag fattar det bara inte. Jag angav ett löfte till pappa i veckan om att jag skulle storstäda mitt rum och badrummet i helgen. Ett stort misstag, jag vet, men det är fan värt det när jag fick se pappas överlyckliga min. Det riktigt strålade stolthet i hans ögon. Okej, nu ljög jag. Han sa bara "Jaja, säkert" som han alltid gör när jag säger att jag ska städa. Man blir inte direkt peppad på att göra det då kan jag berätta för er.

I alla fall. Jag var i full rulle för ett tag sedan och plockade och avdammade och torkade och ni vet hela fadderullan. Och en sak som gjorde mig förvånad var att hur mycket jag än torkade, torkade och torkade så var skrivbordet alltid fullt av damm. Det kom liksom tillbaka efter att jag tagit bort allt. The Return of the Dust typ. Helt sjukt! Så jag får nog bara acceptera att mitt skrivbord är made to be gray och inte black. Och varför jag blandar in engelska ord i min text har jag ingen aning om men jag tror att det säger mig att det är dags att sluta skriva nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Städa äger din röfv.