måndag 27 oktober 2008

Det är inte lätt att vara gammal

Jag: Men kan du ta ut 300 kronor innan du åker hem?
Pappa: Vadådå?
Jag: Jag ska köpa Halloweengrejer imorgon.
Pappa: Vadå Halloweengrejer?
Jag: Ja, men jag ska på två Halloweenfester i helgen.
Pappa: Men köpte inte vi Halloweenkläder till dig förut? Vad hände med dem?
Jag: Pappa, mina häxkläder köpte vi till mig i femman när jag hade Halloweenfest med klassen..
Pappa: Haha nämen, var det så länge sen?
Jag: Ja.
Pappa: Aja, okej då. Om du vill lägga ut så mycket pengar på Halloweenkläder får du väl göra det.
(Här skrattade jag inombords, han fattar naturligtvis inte att jag ska lägga ut mitt studiebidrag + de där 300 kronorna på Halloweengrejer. I Halloweengrejer ingår också vin och cigg, men det vet han som sagt inte)
Jag: Bra.
Pappa: Men jag fattar inte varför om du ändå har en peru...
Jag: Jag lägger på nu pappa.
Pappa: Ok, hej då!
Jag: Hej.

Inga kommentarer: