torsdag 2 oktober 2008

Igår träffade jag min mamma.

*ring ring*
Jag: Hallå?
Mamma: Hej gumman! Jag är i centrum nu, jag ringer dig när jag är utanför.
Jag: Okej, bra. Hej då!
Mamma: Hej!

Fem minuter senare. *ring ring*
Jag: Hallå!
Mamma: Okeydokey!
*klick*

Jaha, hon var tydligen utanför...

Jag berättar om fotoarbetet i skolan och mamma jublar.
Mamma: Vad kul! Då kan du fota mycket hos mig. Ta kort på alla möbler...
Jag: Mamma...
Mamma: ...och skriva att man inte ska köpa nya utan det går faktiskt att ha kvar gammalt!
Jag: Mamma...
Mamma: Så länge det funkar är det bara onödigt att köpa nytt!
Jag: Du har haft samma möbler i femton år nu, mamma.
Mamma: Och de funkar lika bra än!
Jag: Mamma...

Jag sitter vid mammas nya dator och ska "fixa den".
Mamma: Vad gör du?
Jag: Jag ska titta om Johan är inne på msn så han kan hjälpa mig med ett bra virusprogram till dig.
Mamma: Okej, men du får inte prata med någon annan.
Jag: Mamma...
Mamma: Nej, jag vill inte ha virus på min dator.

Två minuter senare.
Mamma: Vad gör du nu? Var Johan där eller?
Jag: Nej, jag smsar honom nu.
Mamma: Varför är du fortfarande inne på msn då? Logga ut nu. Jag vill inte få virus.
Jag: Mamma...

Tre minuter senare.
Mamma: Vad...
Jag: Jag håller på att ta bort onödiga program.
Mamma: Jasså, okej.

En minut senare.
Mamma: Varför börjar du spela? Har du fixat ett virusprogram? Annars får du inte spela.
Jag: Mamma, jag tar fortfarande bort onödiga program.
Mamma: Okej. Ta bort virus också om du hittar några.


Slutsats: Min mamma är dum i huvudet.

1 kommentar:

Anonym sa...

hah det var lite roande faktiskt :)