onsdag 15 oktober 2008

Oh looks what the cat's brought in

Jaha, nu sitter jag här framför datorn och käkar popcorn. Jag veeeet att jag inte borde äta det men jag ska faktiskt träna idag och på fredag. Dessutom ska jag inte supa på tre helger framöver (med undantag om Emelie och Jimmy har inflyttningsfest nästa lördag, då blir det en riktig jävla karatefylla) och jag har jävla massa plugg att göra klart. Förvisso är det höstlov om lite mer än en vecka och att inte supa på höstlovet gör ju att det inte direkt känns som ett höstlov utan bara höst med sovmornar liksom.

Jag vet också att jag inte borde gnälla på mina skolarbeten, min skola måste vara den slappaste i världshistorien, eftersom att när Cassandra pratar om hur mycket hon har att göra i alla olika ämnen blir jag bara: "Que? Tala svenska tack?" men det är mycket för mig. Jag är inte plugghästen. Antingen kan jag det eller så kan jag det inte, jag kan inte lära mig det. Och om jag nu skulle lära mig glömmer jag alltid bort det. Och när jag glömmer bort det känns det som att det var onödigt att lära sig det från första början, speciellt när man kan sitta här och ja, äta popcorn istället.

Svenska B: Läsa klart Kejsarn av Portugallien av Selma Lagerlöf. Jag avskyr Selma Lagerlöf.
Engelska B: Lämna in en uppsats om Ted Bundy på minst 1,5 sidor med svinliten text. Jag avskyr Ted Bundy (inte för att han mördade och våldtog minst 30 kvinnor, men för att jag måste skriva om helvetet).
Mediekommunikation A: Prov om reklam (eller något i den stilen). Jag avskyr inte Jesper, men jag älskar inte prov heller.
Fotografisk bild A: Studiofotografering och redovisning på ALLA mina bilder.

Jag har en härlig vecka framför mig. Och där tog popcornen slut också.

Inga kommentarer: