lördag 4 oktober 2008

In i dimman, tjejer!

Nu är jag hos mamma och ska spendera kvällen och morgondagen här. Ikväll ska jag vara ensam och imorgon kommer min syster farföräldrar på middag. Är det bara jag som tycker att det är udda att min mamma har bra kontakt med sin dotters pappas föräldrar när min systers pappa lämnade henne och mamma när hon var nyfödd? Jag tycker det är odd i alla fall. Men det är å andra sidan min mamma vi pratar om...

Det blev inget alkoholkonsumerande igår. Vi tittade på Strandvaskaren, Dr. Mugg, försökte beställa öl på Tunapizzan, fick två nummer och skådade fascinerande ljusfenomen. Eftersom att vi inte hade egen dricka fick vi bokstavligt gå in i dimman själva. Det var ganska roligt.

Jag blir lite yr när jag tänker på hur länge sen det var jag drack alkohol. För att vara jag. Omänskligt länge sen faktiskt. Och jag menar inte att säga det på fjortisviset "Asså de e fett najs att va full" men sanningen är att det är fett najs att va full. Bara min åsikt.

Jag får nöja mig med minispa och tacos ikväll, alltid något antar jag...

Inga kommentarer: