fredag 17 oktober 2008

Mina oglassiga fredagar

Japp, jag är hemma idag igen. Mest för att jag inte orkar åka till skolan och ha svenska i 80 minuter och sen åka hem. Då ligger jag hellre i min säng och myser istället.

Men jag ska faktiskt plugga idag också. På en fredag. Jag ska titta på Idol och plugga och jag tror att jag ska unna mig lite Ben & Jerrys faktiskt. Eller ja, inte så lite eftersom att det lär bli en halvliter, men ni fattar grejen.

För ett år sen hade jag hatat mina fredagskvällar. "Hur kan man sitta hemma på en fredag när man kan festa lozz lixom!?". Men nu njuter jag av att vara hemma och bara ta det lugnt. Framför allt njuter min plånbok av det. Och det känns bra. Mina kompisar har också lugnat ner sig med festandet. Alla stadgar sig med pojkvänner och flickvänner hit och dit och det gör att det är lite mer okej att inte festa hela tiden. Jag har ingen pojkvän (och tacka fan för det, killar är fett äckliga) så jag får massa tid över på mina fredagskvällar att plugga och äta B&J istället, bra va?!

Idag mår jag ganska bra. Det är en bättre dag än igår. Jag kämpar på för att jag är en figthter, och livet går vidare. Som det alltid gör.

Inga kommentarer: