onsdag 22 oktober 2008

Om Öis och Allbäck.

Det här är kul. Efter att jag hade skrivit inlägget om Öis seger i Superettan och comeback till Allsvenskan fick jag en kommentar till samma inlägg. En Isabelle skrev att "det är jävligt bra gjort eftersom att de kom tia förra året" och att "det är stort för oss Öisare och då ska man fira stort".

Jag har alltid trott att Örgryte IS, men framför allt Öisare, var en sägen. Okej att det finns kassa lag i fotbollens lägre divisioner, men att det finns anhängare till den fotbollen kan jag bara inte riktigt förstå. Jag är trött på att det bara är 9000 personer på Söderstadion varje hemmamatch, hur kan man då stå ut med att supportra ett lag på Valhalla IP tillsammans med.. tja, endast 9 personer? Tänk er själva att stå i klacken på Valhalla och skrika "Andra sidan är ni klara!?" och få tillbaka "Ja, det är jag!".

I Stockholm finns tre stora lag. Hammarby, Djurgården och AIK. Brommapojkarna och Assyriska som spelar i Superettan räknas inte in som stora lag. De är överflödiga.

I Skåne finns två stora lag, Malmö FF och Helsingborg IF. Trelleborg är medelmåttigt, men egentligen också ganska överflödigt. Landskrona BoIS och Bunkleflo är helt klart överflödiga.

I Göteborg finns det ett stort lag, IFK Göteborg. Sedan finns det ett lag som rimmar på avföring, och så finns det Örgryte IS. Häcken, trots att namnet är jävligt fantasifullt, är överflödigt.

Svensk fotboll skulle få in mer pengar om man slutade satsa på pissiga lag som ändå inte kommer någon vart. Skit i Ljungskile, bli Blåvittare istället! Åt helvete med IK Sirius, det är fan inte långt till Solna från Uppsala. Skärp er för i helvete och börja hålla på riktiga lag istället. Det är ingen jävla lek.


Här är jag, mina tjejkompisar och Anders Svensson. I bakgrunden sitter ingen mindre än Öis stolthet Marcus Allbäck. Men eftersom att vi hatar Öis och tycker att gubbfan inte platsar in på bild med oss skiter vi i honom och posar bara med Anders.
Ha! Snorungar - Allbäck 1-0.

4 kommentarer:

Tobbe sa...

Nä du lilla gumman.
En lek är precis vad det är.
Vad människor behöver är att sluta ta sport i allmänhet och fotboll i synnerhet på så stort jävla allvar.

Anonym sa...

din lilla jävla fjortis! det är såna som du som förstör supporterkulturen i sverige!

Anonym sa...

du va minsann en insatt jävel..

Joint sa...

Mycket pinsamt inlägg. Hoppas du skäms. Noll koll överhuvudtaget.