måndag 6 oktober 2008

Men ja, jag har dålig självdiciplin.

Fan, kunde ju inte låta bli att lyssna på radiosporten ändå. Paus i halvlek och Hammarby ligger under med 1-0. Inte är det så konstigt. Stanken av fisk måste ju vara påtaglig för de fina grabbarna från Hufvudstaden. När jag gick förbi Nya Ullevi i somras kunde jag riktigt känna hur det luktade död fisk från arenan (eller kom det från Öisarnas miniarena? Göteborg som Göteborg, egentligen). Stackars Charlie, stackars Söderström och stackars Sulan.

Dessutom är det en äcklig göteborgare som pratar också. Självklart. Nu ska de försöka låta neutrala men inte lyckas eftersom att de hejar på IFK Fiskeborg. Usch. Fattar inte varför jag lyssnar. Men på ett sätt är det kul att plåga sig själv. Jag menar, jag använder Listerine och jag sover med rumpan mot en kall vägg. Klart det är kul att plåga sig själv.

Och ja, jag är en bitterfitta. Men låt mig. Idag är en helvetes dag ska jag säga er.

Inga kommentarer: