fredag 6 mars 2009

Metallicahelg!

Så var den här. Helgen med stort H. Om mindre än tre timmar ska jag åka och hämta Christian på Centralen. Han ska bo hos mig för vi ska på Metallica imorgon. Ikväll ska jag bryta mitt alkohollöfte. Alltså jag har ju faktiskt druckit sedan jag angav löftet, men jag har inte varit full. Faktiskt inte ens påverkad. Men ikväll ska jag bli kanonfull verkligen. Hoppas jag spyr också. Christian måste behöva bära mig hem sen. Så jävla full ska jag bli! JAG ÄLSKAR ÖL!!!

Okej, för att sansa mig då kan jag berätta att jag har tagit ett avkopplande bad, städat och ska snart fortsätta med städningen. Skickade dock ett varningssms till Christian och sa att han inte skulle vänta sig ett kliniskt rent rum. Hoppas han inte är allergisk mot damm...

Eftersom att Christian är från en håla i Smålands skogar (Nässjö? Eksjö? Sävsjö? Same shit, different names) och numera bor i Halmstad är jag lite orolig hur han ska klara sig den här helgen i Stockholm. Funderar på att skicka iväg ett sms över saker han bör tänka på. Som att inte stå still på den vänstra sidan i rulltrappor. Inte sätta sig brevid främlingar på bussen/tåget/tunnelbanan om det finns andra platser. Inte le mot främlingar och artigt säga hej. Inte vara märkvärdig. Och så vidare, och så vidare.

När jag tänker på det är det en hel del saker man inte får göra i Stockholm. Fan, man kanske borde flytta till Christians hemstad i alla fall... Nässjö, Eksjö eller om det nu var Sävsjö. Så man får vara lite mer avslappnad.

Dags att skicka iväg smset med instruktioner för Operation Stockholmisera Christian Ström.

Skriver sen!

1 kommentar:

eileme sa...

(svar på din kommentar till mig) Gillade du våran fina autotagning?! ;) HAHA