lördag 21 mars 2009

Tjejkväll blev fyllekväll

Min kära vän Emelie är ensam hemma eftersom att hennes hockeybögiga pojkvän är och skjuter puckar på Gotland så jag och Johanne ska bo här under helgen. Självklart har vi tänkt att vi ska göra lite mer än bara titta på romantiska snyftare och käka glass, vi ska supa och vara fulla 24/7.


Så gårdagen då, jag drack fyra glas vin och en halv smoothie, och blev så jävla full. Inte full på det sättet att jag mådde illa och spydde, men på det sättet att jag var helt jävla galen. Dansade som fan (jag dansar ALDRIG) och sjöng med till allt från ABBA till Spice Girls och Beyonce. Helt galet var det. När Petra frågade mig hur full jag var sa jag att jag var så full att om det hade spelats dålig musik hade jag blivit ledsen och somnat, men när det spelas bra musik är jag glad som fan. Ni hör ju, helt sjukt.


Så jag vaknade med illamående och huvudvärk. Tack fan för att Emelie hade vitt bröd och Coca Cola hemma, det har verkligen räddat min dag. Har aldrig uppskattat mat och dryck så mycket som imorse. Det sa jag förvisso för två helger sen också. Och dagen efter nyår. Men ni fattar. En räddad dag helt enkelt.


Kvällen började lugn och anständig med ett fruktigt glas rött...







...och slutade med strippshow med singstar-mickar.
Ja, ni ser ju. En riktig helkväll. Och ikväll kör vi igen. Tror ni att jag vågar mig på fem glas vin den här gången? You gotta push the limits, som man säger. Skål!

1 kommentar:

eileme sa...

You go coolgirl_91!