lördag 28 mars 2009

When the sun doesn't shine

I dag är en sån där butter liten skitdag. Inte direkt en dag man bara vill ta livet av sig, men jag skulle verkligen inte påstå att det här är en dag jag vill ut och springa tre kilometer och sedan festa hela natten lång. Ligger just nu i sängen och fryser, precis som jag har gjort hemma varje dag de senaste veckorna. Mina vinterskor håller tydligen inte för regn och slask så mina fötter fick allvarliga köldskador när jag tidigare idag var tvungen att röra mig ute. Kunde förvisso trösta mig med ett par nya ballerinas från Myrorna för 30 spänn, men ändå. Skitväder

Nej, i dag är en sån där typisk söndagsdag när man bara vill ligga i sängen och ta det lugnt. Det är såna här dagar jag saknar Henrik för jag vill att han ska mysa med mig och låta mig få värma mina stackars fötter mellan hans lår och att han ska sjunga sin version av Queens "I want to break free" för han hatar verkligen Freddie Mercury och sen skulle han gärna få laga god mat till mig för även om jag är jävligt kräsen och skojgnäller på honom om att han lagar äcklig mat (ni anar inte hur bra han är) så är det mesta han lagar helt gudomligt. Henrik är mannen som får makaroner och köttbullar att smaka platina (vanligtvis smakar det alltså guld, men det fattar ni nog) och till och med hans spaghetti carbona är utomjordisk (även fast jag har sagt till honom att min är godare... Jag ljög faktiskt om det).

Men nu kommer jag inte få den lördagen som jag vill ha, jag kommer ligga ensam i min säng och äta gårdagens rester av stuvade makaroner och falukorv. Jäkla skit att inte saker och ting kan gå som man vill ibland.

Inga kommentarer: