onsdag 11 mars 2009

Studenttider

På ett sätt är det sjukt att tänka sig att den första generationen 90-talister tar studenten om bara ett par månader. Speciellt när man tittar ut genom fönstret och det har börjat snöa igen.

På ett sätt är det väldigt sjukt att tänka sig att jag tar studenten om ett år och ett par månader. Nyss kändes det som att jag lekte med kulor på skolgården, snart tar jag studenten... Herregud. Herregud, det kommer kännas som att det har gått en vecka innan jag tänker den här tanken igen. Då är det bara ett par månader kvar. Svindlande tanke.

Hur som helst är det synd att jag inte tar studenten i år. Jag har nämligen hittat min drömklänning från Asos. Och ett par fina skor. Sen måste man ju köpa smycken och sånt. Planera skivor och fest. Man somnar asfull och vaknar upp som arbetslös.

Härligt. Jag längtar.

Inga kommentarer: