fredag 8 augusti 2008

080808

Inatt ville verkligen inte min hjärna att jag skulle somna. Jag låg och vred och vände på mig i flera timmar och inväntade den sömn som aldrig kom. Jag gjorde allt jag kunde. Jag försökte titta på tv tills ögonen inte orkade hålla sig uppe, jag lyssnade på min ljudbok, jag läste min bok och jag onnade. Fast det förstås, det blev en blöt fläck under mig efter att jag hade onnat så den får väl ansvara för att jag inte somnade då heller.

04.51 var klockan när jag för sista gången kollade på den och då satte jag mig upp och tänkte "Nu orkar jag fan inte mer!". Sen minns jag ingenting mer.

Innan jag vaknade upp drömde jag att jag och min kusin var någonstans och fiskade muterade monsterkräftor varpå den ena av de tre vi fångade hade ett så sjukt läte. Det lät som att någon skrek. Eller som att någon.. Borrade. Jag vaknade upp och ljudet var fortfarande där. Det kom inte från den muterade monsterkräftan, det fanns på riktigt vilket muterade monsterkräftor förhoppningsvis inte gör för de var fan jävligt läskiga. Jag svor tyst för mig själv (hade fått för mig att klockan var 09-någonting) och tänkte att den jävel som borrar innan klockan 12.00 ska jag fan i mig halshugga. Med sedan hörde jag skratt och prat utanför mitt fönster. Och då förstod jag. En moppejävel. En jävla helvetes moppejävel. Och jag tänkte att den jävel som åker moppe innan klockan 12.00 ska jag fan i mig halshugga.

Nu har jag i alla fall gjort det alla föräldrar tjatar på en att göra, ätit en rejäl frukost. En dubbelmacka med sallad och gurka, en skål Start Premiuim Fantasia med kokosyoghurt och ett glas Proviva Fruktjuice Mango blandat med Brämhults Apelsinjuice. Nu känns det bra i kistan!

Idag ska jag förresten bli brunett och färga mitt hår själv för första gången på hur länge som helst. Hoppas det inte blir som när jag färgade det svart själv, en låååång brun/grå slinga som gick från hårbotten enda ner till skuldrorna..

Inga kommentarer: