tisdag 19 augusti 2008

Det svenska vemodet

Nu sitter jag här i min underbara säng under mitt reservtäcke och äter frukost. Idag består den av sånt man inte ska säga att man tycker om, för då är man äcklig och har dålig andedräkt. Jag sitter här och äter knäckebröd med ägg och kaviar.

Det är okej att säga att man gillar typ mögelost och grodlår. Men ägg och kaviar är inte fan okej. Jag är egentligen ingen kaviarälskare (läs: jag vill att ni läsare ska gilla mig) så jag vet inte varför jag valde att ösa över detta på mina mackor just idag. En förändring i vardagen, kanske.

Idag ska jag köpa nya skolsaker eftersom imorgon börjar jag i min älskade, fina, underbara, söta skola med Sveriges mest professionella lärare varpå en av dessa extremt kompetenta människor gav mig ett G i Svenska A. Hihi, puss på dig gumman! Älskar dej! (läs: Jag hatar dig. Jag vill döda dig.)

Nu har jag ätit upp mina mackor och insåg en sak. Kaviar är faktiskt jävligt äckligt.

(Gillar ni mig? Gillar ni mig fortfarande?)

Inga kommentarer: