lördag 23 augusti 2008

Jag är saknig ikväll

Jag har haft en underbar dag med Mikaela idag. Skrattat och mått hur bra som helst hela dagen. Det är nu, när jag sitter i ett tomt, stort och mörkt rum ensam, som jag börjar tänka igen. Fast jag lovade mig själv att efter just den här helgen ska jag glömma allting. Då ska jag koncentrera mig på allt annat som är viktigt. Skola, träning, (alkohol) och kompisar. Men ikväll.. Ikväll ska jag vara saknig för sista gången.

Jag saknar B som blev full på en halv flaska vin och som var den första jag ville stoppa ner i en påse och ta med mig hem. Jag saknar hur han tog mitt huvud mellan sina händer och sa "du är så fin" upprepande gånger, för att jag verkligen skulle ta in det. Jag saknar alla skratt och alla fina stunder.

Jag saknar C som var den första på hur länge som helt som fick mitt hjärta på fall. Jag saknar hur han kunde sitta och titta på mig i flera minuter i webcamen och le sitt finuliga leende och att han kallade mig för "älskling", log sedan generat och sa att det kanske var för tidigt. Jag saknar det även fast han gjorde mig mer illa än någon annan har gjort.

Och jag saknar M.. M som alltid fanns där, M som på något sätt lyckades få upp mitt humör igen. Jag saknar pirrningen i magen för varje gång han pussade mig på pannan. Jag saknar att inte kunna borsta igenom håret efter hans fingrar pillerier. Jag saknar att bli kallad för hora och jag saknar att vara så lycklig.

Okej. Nu ska jag ta ett djupt andetag, går igenom dessa tre personer i mitt huvud och sen ska jag komma över precis allting och blicka framåt.

Så, nu har jag tagit ett djupt andetag och ser att jag har skrivit en jävla massa text men kan inte minnas om vad.. Ska jag läsa eller inte? Hm..

Inga kommentarer: