torsdag 7 augusti 2008

VVS!

Herregud. Jag har precis gjort någonting jag aldrig trodde att jag skulle göra i hela mitt liv. Visst, äta sniglar och grodlår skulle jag väl kunna prova på bara för att och hoppa bungyjump verkar häftigt även fast jag blint tror att snöret aldrig skulle hålla för min vikt. Men att jag skulle vägra låta pappa betala ett par skor till mig, och en halvtimme senare ett par till(!), trodde jag aldrig. Det kändes så konstigt ändå. Konstigt att se pappas ansiktsuttryck när jag lugnt sa "Jag tänkte eventuellt köpa de när jag får mina pengar sen". Han såg så.. Häpen ut.
Jag ville inte ens slita ut mitt hjärta efter att jag hade uttalat mig på det groteska sättet. Det kändes bara.. Helt okej. Som om det är någonting som börjar hända med mig. Jag tror att jag kanske börjar bli.. Vuxen.

Inga kommentarer: