onsdag 20 augusti 2008

Mina nya sängvanor

Jag har blivit så kräsen i sängen. Jag kan inte ligga på vanligt sätt längre. Det är för vanilj för mig. Jag måste ha det där lilla extra för att bli tillfredsställd. Det går helt enkelt inte att bara ha två kuddar under huvudet och ett täcke över sig längre. Jag måste ligga på alla möjliga konstiga sätt. Ibland ligger jag med rumpan mot väggen (jag tror att jag fantiserar om att det är Christian Bale som skedar mig) och huvudet ut mot andra sidan och ibland ligger jag på mage med särade ben så långt det går och bara armarna som kudde (trots att mina fem riktiga kuddar egentligen ska finnas där för mig).

Favoriten just nu är dock att hålla mitt extratäcke i ett fast grepp mellan benen och armarna och det andra täcket över mig. Som om jag klamrar mig fast vid någon för livet. Det är jättemysigt faktiskt. När jag sedan vänder på mig byter mina två täcken position och jag kan ligga på mitt nyfunna favoritsätt hela natten.

Jag bävar verkligen för den natten jag ska sova över hos en kompis och får ligga sömnlös enbart för att jag inte klarar mig med två kuddar och ett täcke. Jag har blivit sängkräsen.


Min mardrömssäng

Inga kommentarer: