fredag 29 augusti 2008

Jag älskar min alkoholism

Nu ska jag strax bege mig in mot drömmarnas land och försöka ha en god natts sömn utan mardrömmar och uppvak som jag har varit med om allt för många gånger de senaste nätterna. Imorgon behöver jag inte gå upp förrän klockan 10.00. Helt otroligt. Sedan är det ganska skönt att tänka på att det är fredag och jag har tre lediga dagar framför mig. Helst av allt skulle jag vilja ligga i min säng och sova hela helgen, vilket är helt sant. Jag misstänker att jag har blivit extremt folkskygg och det skrämmer mig riktigt mycket. Men på lördag är det ändå kräftskiva med glamourtema. Jag känner att jag hellre skulle vilja stanna hemma (alla andra kommer ändå vara mycket snyggare än mig och jag kommer inte vara mitt vanliga roliga jag) men jag behöver nog komma ut. Om inte annat får jag ju dricka alkohol. Jävlar, vad jag ska dricka alkohol på lördag. Det kommer kännas så jävla bra. Och jag menar inte på det vanliga fjortisviset: "Faan va de e kul att va pakkad!!", utan mer som att det är det enda jag behöver för att koppla bort onödiga tankar. Sjuttonåriga alkoholisten, ni vet. Det är hemskt, men det är också sanningen. Jag längtar till på lördag. Soon my sweet wine, soon..

Inga kommentarer: