tisdag 9 september 2008

Denise och hennes frånvaro

Jag sitter brevid Denise som är asförbannad. Hon är så arg att hon skrattar och konstaterar att hon ska döda alla på hela skolan. Det är någonting med hennes frånvaro. Jag fattar inte riktigt, men ändå gör jag det. Det är faktiskt Mediagymnasiet vi pratar om. De har inte koll på något alls, allra minst frånvaro och närvaro. Hon har fått ogiltig frånvaro på tyskalektionen (en lektion hon inte har) och giltig frånvaro på bildlektionen (p.g.a att hon var sjukanmäld dagen innan).

Varför är det alltid såhär i vår skola? Förra året hade jag och Denise mer än 30 procent frånvaro under hela läsåret. Jag vet att vi skolkade en del, men där var det fan någonting som gick snett i skolans databaser. Jääävligt snett.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingenting undslipper(?) Jonnas jatteroligablogg