lördag 13 september 2008

Vem fan orkar läsa?

Jag blir helt paff. Jag har skaffat en sån där grej som räknar besökare på bloggen bara för att och idag när jag gick in och skulle kolla hur många som hade läst blev jag så jävla förvånad. Antalet sidvisningar visste jag ju skulle vara skyhöga, eftersom att jag själv går in på min blogg och läser flera gånger för att imponeras över hur otroligt grym jag faktiskt är, men unika besökare och återkommande besökare trodde jag att jag bara hade ett fåtal av. Idag hade jag 40 unika besökare varpå 19 returnade. Seriöst? Jag har inte ens 19 kompisar. Och mina kompisar läser inte min blogg. Jag vet med all säkerhet att det är Amelie och Denise som är två av dem som läser, kanske även Emelie eftersom att hon är bloggalen och möjligtvis Axel som en gång sa att han diggade min blogg. Förvisso sa han också 'grattis' direkt efter detta och man grattar ingen för att den har en blogg man diggar. Då menar man med allt säkerhet "Naw, har lilla du klarat av att skapa en bra blogg alldeles själv? Puttinutti då. Grattis!" så nej, Axel är inte direkt att räkna med.

Men alla andra? Vilka fan är det? Bör jag bli rädd?

Jag kommer ihåg en gång på någon av mina gamla bloggar när jag fick min första kommentar från någon jag inte kände (d.v.s. inte en kommentar från Amelie eller Denise). Jag höll fan på att kissa på mig av skräck. Vad gör främlingar på min blogg?! Stå upp för er själva! Vilka är ni?

Fast fan, jag vet ju att ingen kommer svara på det är. Men Amelie och Denise kan väl i alla fall bekräfta att de läser min blogg? Snälla..?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag läser den

Anonym sa...

Nu blev jag lite sårad...
Varför nämner du inte mig?!