måndag 15 september 2008

Jag är död

Jag nämnde ju tidigare att jag och Johanne skulle träna idag och att vi ska komma igång på riktigt nu. Först på träningspassveckslistan var StepX. En träningsform där man under 75 minuter tränar ben, rumpa, mage, rygg och axlar. Hela kroppen, alltså. Jag och Denise brukade köra samma träning på Eriksdalsbadet i våras och vi tyckte det var kul, om än jobbigt för våra otränade kroppar! Jag sa till Johanne att det var skitkul och hon fick lov att lita på mig.

Men helt ärligt. Vad fan var det där? Det var värre än första gången på Eriksdalsbadet. Det var värre än alla gånger på Eriksdalsbadet, tillsammans!! Jag väntade seriöst på att någon skulle komma in genom dörren och säga: "Haha, april april!" och dela ut chips och läsk till alla i rummet. Det där var fan inte mänskligt.

Det var.. Träningen från helvetet.

Inga kommentarer: