måndag 15 september 2008

Jag hatar min bok

Jag ger upp nu. Fyra sidor och jag ger fan i mig upp. Det går inte att läsa en bok vars huvudperson för sig själv säger högt (ordagrant): "Vad är det för fel mä dej? Varför går allting så illa för dej? Varför har du alltid så lessamt? Å varför fick du inte gifta dej mä e vacker ung flicka i stället för mä den gamla Lagårds-Kattrina hos Erik i Falla?". Det går inte och vem som helst fattar att det inte går. Språket är ju helt vedervärdigt. Jag vågar nästan påstå att Denise Rudberg skriver bättre. Haha, skoja! Men ni fattar. Det skulle kunna vara Emmy som har skrivit den här boken, med alla jävla 'mä' och 'dej'. Jag blir tokig. Varför i hela helvete ska vi läsa gammeldagsa böcker när vi lever på 2000-talet och numera har ett mycket mer utvecklat språk? Jag intresserar mig förvisso för litteratur, men snälla. Det här är ju fan lika omänskligt som mitt träningspass.


Personlig hälsning till dig damen. Hade du levt idag hade jag skjutit skallen av dig. Fuck you och dina jävla böcker!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det är bra att dom lever vidare, vill inte du att din/dina böcker ska leva vidare? Vi som vill skriva böcker borde uppskatta gamla böcker. Vårat språk nu kanske är ännu mer utvecklat om 'några' år framåt och då kommer 17 åringar som du behöva läsa våran gammeldagsa skit :D haha.

Jonna sa...

Ja, då kommer böcker som "Snabba cash" vara allt mer eftertraktade. Huvaligen..