måndag 22 september 2008

Vi behöver fler Jonnor i bloggvärlden.

Så är det. Denise bara gnäller, gnäller och gnäller på att jag skriver lite. Och jag förstår det. Hur många bloggerskor är egentligen lika bra som jag? Hur många har mitt ljuvliga bruna hårsvall och mina fasta tuttar? Eller hur många kan utnyttja det svenska språket på det mest professionella sätt som jag? Klart att folket är beroende av mig. Vi behöver inga blondinbellor vars ansikte ser ut som en jättestor förvrängd köttbulle eller Englor som trots åldern och barnfödsel ser ut att vara ca. nio år.

Vi behöver fler Jonnor. Jonnor som får G i Svenska A men MVG i manusproduktion och journalistik. Jonnor som vet hur man underhåller sina läsare på bästa kompetensfulla sätt. Jonnor vars självsäkerhet utklassar även de starkaste individer (läs: blondinfjanten). Jonnor som nästan är lika bra och vackra som jag. Nästan.

Jonnor som googlar smarta och mogna ord för att skriva en bra text. Såna behöver vi.

Inga kommentarer: