lördag 20 september 2008

Det känns rätt gött faktiskt

Sådärja, en Ben & Jerrys senare (fast jag var faktiskt snäll och gav lite till pappa också, han som alltid gnäller på att jag måste köpa så dyr glass, bara för att han skulle inse storheten. Det gjorde han inte, utan fortsatte gnälla) känner jag mig ändå ganska lugnt. Sitter här i mina leggings och fryser inte. Vet inte vad vännerna hittar på ikväll, om det är party eller om de bara ska sitta inne med pojkvännerna. Och det spelar ingen roll för mig. För jag trivs bra med att inte göra någonting alls. Visst, jag hade gärna halsat en vinare eller två, men det är liksom okej att det inte blir så.

Jag känner mig.. lugn och harmonisk. Hur man nu kan göra det när man sitter och lyssnar på hardcore på en volym så hög att min pappa vilken sekund kommer storma mitt rum och genomföra bärsärkargång. Men ändå. Det känns faktiskt bra.

Inga kommentarer: